Skocz do zawartości

psycholog Katarzyna Tuszyńska

Terapeuta
  • Zawartość

    122
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

psycholog Katarzyna Tuszyńska wygrał w ostatnim dniu 13 Sierpień

psycholog Katarzyna Tuszyńska ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

2 Neutralna

O psycholog Katarzyna Tuszyńska

  • Ranga
    Stały bywalec

Ostatnio na profilu byli

1121 wyświetleń profilu
  1. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    wybuchy agresji z zazdrosci?

    Dobry wieczór, opisuje Pani silną zazdrość wobec partnerki, wynikającą z obawy, że ją Pani straci - do czego jak rozumiem doszło. Odczuwała też Pani złość i lęk myśląc o tym, że partnerka mogłaby być z kimś innym. Tą kumulowaną złość wyrażała Pani w postaci agresji kiedy była Pani pod wpływem alkoholu. Ogromnie zależy Pani na partnerce i możliwe, że sama myśl o utraceniu jej powodowała w Pani napięcie i lęk. Wówczas wszelkie sygnały interpretowała Pani jako nielojalność partnerki wobec Pani, nawet gdy te sytuacje były neutralne. Pisze Pani, ze chce zrozumieć samą siebie - to bardzo ważne i wartościowe, że Pani chce się zmienić, a nie zmienić coś w partnerce. To podstawa aby pracować nad sobą. Możemy zmieniać siebie a nie innych ludzi. Z takim nastawieniem zapraszam Panią na konsultacje, podczas których przyjrzy się Pani sobie, określi obszary do zmiany, popracuje nad rozumieniem i radzeniem sobie z uczuciami. Pozdrawiam, Katarzyna
  2. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Żołza - Jędza

    Dobry wieczór, najpierw zadam Pani pytanie - jak Pani może lubić/akceptować/ufać innym osobom jeśli nienawidzi Pani samej siebie? Następnie należałoby poszukać przyczyn dlaczego odczuwa Pani tak negatywne uczucia wobec siebie? Czy to jest kwestia poczucia niskiej samooceny bo Pani mąż i znajomi pracują a Pani nie? A może to relacje z mężem? Dlaczego ma Pani poczucie, że musi się Pani kontrolować? Wyraża Pani chęć zmiany samej siebie i pyta Pani jak zmienić zachowanie, myśli i uczucia. Nie wiem czy Pani ma wykształcenie psychologiczne ale faktycznie aby zrozumieć lepiej samą siebie trzeba umieć rozpoznać związki pomiędzy tymi trzeba wartościami. Mówi o tym nurt poznawczo-behawioralny psychologii. Zapraszam Panią do kontaktu z psychologiem. Podczas konsultacji spojrzy Pani pod innym kątem na siebie, określi swoje trudności i obszary do ewentualnej zmiany a psycholog będzie Pani w tym towarzyszył i wspierał Panią podczas całego procesu. Konsultacje mogą odbyć się przez Skype. Pozdrawiam, Katarzyna
  3. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Poronienie

    Pani Kasiu, bo bardzo trudnym i smutnym wydarzeniu przechodzi Pani przez proces straty czy wręcz żałoby. Potrzebuje Pani czasu aby w swoim rytmie przejść wszystkie etapy tego procesu żeby pogodzić się ze stratą a potem "iść do przodu". Te etapy to: - niedowierzanie, że to się wydarzyło - gniew i bunt: dlaczego to się wydarzyło, kto zawinił - chronienie siebie: wycofanie się, objawy podobne do depresji, doświadczanie nieodwracalności straty - akceptacja straty - pogodzenie się Nie ma określonego czasu ile trwa każda z faz. W każdej z nich występują też uczucia, które trzeba przeżyć i nie tłumić ich w sobie. Samej jest trudno poradzić sobie z bolesnym wydarzeniem. Na pewno przy wsparciu życzliwych i rozumiejących Pani sytuację osób będzie Pani łatwiej. Pomocne też jest przeżycie straty na spotkaniach z psychologiem, który zadba o Pani komfort w zderzeniu z trudnymi uczuciami. Katarzyna
  4. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Śmierć dziecka po porodzie

    Pani strata jest ogromna i wywołuje we mnie głęboki smutek. Prosi Pani o wsparcie i pomoc w przeżyciu tej bolesnej straty i w dalszym funkcjonowaniu. Aby doznać ulgi i akceptacji trzeba przeżyć całą żałobę. Żałoba ma początek, ale też i koniec. To jest proces, który składa się z kilku faz: - niedowierzanie, że to się wydarzyło - gniew i bunt: dlaczego to się wydarzyło, kto zawinił - chronienie siebie: wycofanie się, objawy podobne do depresji, doświadczanie nieodwracalności straty - akceptacja straty - pogodzenie się Ta trzecia faza, w której prawdopodobnie Pani teraz się znajduje jest najboleśniejsza, najtrudniejsza, pełna żalu i rozpaczy. Ale minie, chociaż teraz Pani może się to wydawać niemożliwe. Nie ma określonego czasu ile trwa każda faza żałoby. Na pewno zrozumienie wszystkich etapów i przeżycie świadomie żałoby przy wsparciu innych osób przynosi ulgę. Uważam, że w Pani sytuacji lepszą formą niż pisanie byłyby rozmowy z psychologiem i jego wsparcie w trudnym dla Pani czasie. Niektórym osobom w przeżywaniu żałoby rzeczywiście pomaga wiara w Boga lub w jakąkolwiek Siłę Wyższą czy Sprawczą, natomiast nie jest to konieczne. Rozmowa z Bogiem, może być formą ucieczki od rozmowy ze sobą i spotkania się z własnymi uczuciami. Życzę Pani siły oraz wielu życzliwych ludzi wokół Pani. Chciałabym Pani pomóc, Katarzyna
  5. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Zalamanie

    Pani Marleno, zgłasza Pani niepokojące objawy: - bardzo obniżony nastrój - brak akceptacji siebie - zaburzenie odżywiania i nadwagę - nie radzenie sobie z emocjami - izolację od innych osób Pisze też Pani, że postanowiła się Pani leczyć. To postanowienie to pierwszy, ważny krok aby zmieniła Pani swoje życie. Najpierw powinna Pani skierować do lekarzy: endokrynologa aby zbadał tarczycę pod względem chorób, które mogą powodować objawy o których Pani pisze w tym również przyczyniać się do otyłości. W drugiej kolejności do psychiatry, żeby pomógł Pani ustabilizować Pani nastrój. Następnie proszę się skontaktować z terapeutą, najlepiej ze specjalistą psychodietetykiem. Psychodietetyk to psycholog, który specjalizuje się w pracy z osobami z zaburzeniami odżywiania. Terapia pomoże Pani zrozumieć i polubić siebie, wypracować nowe nawyki żywieniowe, a także nauczyć się innych sposobów radzenia sobie z emocjami. W ten sposób "ogarnie" Pani swoje życie, a nawet będzie Pani mogła żyć pełnią życia i cieszyć się tym. Terapia może odbywać się on-line. Zapraszam, Katarzyna
  6. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Uczucie bycia gorszą

    Dzień Dobry, można powiedzieć, że stworzyła Pani sama na siebie pułapkę i w nią wpadła. Utworzyła Pani negatywny obraz siebie i sama go w sobie podtrzymuje. To powoduje, że nie akceptuje się Pani, izoluje od innych osób. Oczywiście wpływa to na Pani samoocenę i pewność siebie. Czym one są niższe tym więcej zwraca Pani uwagę na cechy Pani koleżanki, których Pani (Pani zdaniem) brakuje. To budzi u Pani zazdrość i cały szereg negatywnych uczuć. Dobra wiadomość jest taka, że może Pani wyjść z tej pułapki. W rozmowie z psychologiem spojrzy Pani na siebie w obiektywny sposób, dostrzeże Pani pozytywne cechy, które Pani ma ale teraz ich nie zauważa, zmieni Pani myślenie o sobie ... polubi się Pani. Konsultacje pomogą Pani wyjść z pułapki własnego umysłu i zobaczyć prawdziwą siebie. pozdrawiam, Katarzyna
  7. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    chorobliwa zazdrość

    Pani Natalio, opisuje Pani sytuację, w której uważa Pani, że nie ma Pani wsparcia od swojej rodziny. Oczekuje Pani wsparcia od chłopaka i jego rodziny. Też tego wsparcia Pani nie otrzymuje. Pani chłopak utrzymuje kontakty z innymi osobami - nie akceptuje Pani tych kontaktów. To wszystko powoduje w Pani napięcie i jak Pani napisała gniew. Złość, gniew odczuwamy w sytuacjach kiedy coś nam stoi na przeszkodzie do osiągnięcia celu lub łamane są jakieś ważne dla nas zasady. Te sytuacje występują u Pani, ale ważniejsze jest dlaczego nie może Pani sobie poradzić z tym uczuciem. Próbuje Pani blokować gniew. Blokowanie prowadzi do kumulacji uczuć czyli jeszcze silniejszego ich doświadczania. Proponuję konsultacje na których bedzie Pani mogła przyjrzeć się swojej sytuacji i swoim uczuciom a także dowie się Pani jak inaczej radzić sobie ze złością tak aby nie przeszkadzała Pani w życiu. Pozdrawiam, Katarzyna
  8. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Co właściwie chcę robić

    Zapraszam serdecznie na konsultacje on-line. Pozdrawiam, Katarzyna
  9. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Ja sie nie żale

    Dzień Dobry, jeżeli Pan odczuwa jakieś dolegliwości somatyczne to proszę udać się do lekarza. Rozumiem, że podjął Pan taką decyzję pisząc "idę na jakiś dzienny"? Pozdrawiam, Katarzyna
  10. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Ja sie nie żale

    Dzień Dobry, nie pisze Pan jakie leki Pan przyjmuje ani nie podaje diagnozy/diagnoz na co się Pan leczy więc trudno odnieść się do Pana pytania. Proszę o uzupełnienie informacji. Pozdrawiam, Katarzyna
  11. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    odejście przyjaciólki po 30 latach

    Dzień Dobry, odpowiadając na Pani pytanie - przede wszystkim powinna Pani zadbać o siebie. Z tego co Pani pisze wynika, że bardzo mocno była Pani związana z przyjaciółką , tak mocno, że po jej odsunięciu się od Pani, nie widzi Pani być może innych ludzi wokół siebie. Osób, które może mogłyby Pani towarzyszyć aby nie czuła się Pani samotna. Kolejny temat to strata, którą przeżywa Pani od kilku lat, dostrzega ją, ale nie godzi się na nią. Przeżywanie każdej straty to proces, składający się z kilku faz, które trzeba przeżyć aby ostatecznie pogodzić się ze stratą i iść dalej. Podczas konsultacji z psychologiem pozna Pani cały proces, zmierzy się Pani z uczuciami do przyjaciółki, określi i zadba o swoje potrzeby. Konsultacje mogą odbywać się on-line. Pozdrawiam, Katarzyna
  12. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Co właściwie chcę robić

    Dzień Dobry, opisuje Pan szczegółowo sytuację w jakiej się Pan teraz znajduje a nie pisze nic Pan o alternatywie czyli punkcie b) poza tym, że jest to coś innego i wymagającego ryzyka. Odczytuję to jako chęć zmiany ale bliżej nieokreślonej. Przed podjęciem decyzji dobrze jest określić sobie cel do którego Pan zmierza i rozpisać sobie "za i przeciw" każdej opcji oraz konsekwencje wyboru. Może to Pan zrobić sam, ale może to być wtedy nieobiektywne. Może Pan również przeprowadzić taką analizę wraz z psychologiem, który zada może inne pytania niż te, które Pan by wziął pod uwagę. Takie ćwiczenie pozwoli Panu samodzielnie i świadomie dokonać wyboru. Pozdrawiam, Katarzyna
  13. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Tłumienie złości

    Dzień Dobry, złość to emocja, która informuje nas samych i otoczenie, że nie czujemy się komfortowo w danej sytuacji. Złość odczuwamy gdy: 1. coś nam stanie na drodze do celu 2. łamane są prawa lub zasady, które są dla nas ważne. Dodatkowo, gdy jesteśmy źli, poirytowani mamy też wyższy poziom energii. Energii, którą możemy wykorzystać do zmiany sytuacji. Tu uwaga bo taka skumulowana energia może zamienić się w agresję słowną lub fizyczną, której konsekwencje mogą być dla nas niekorzystne. Pisze Pan, ze chciałby Pan "powiedzieć to wszystko co w moim mniemaniu jest złe i to co ktoś robi źle lub nie robi tego we właściwy sposób "po mojej myśli". Czyli pkt 2 - ktoś łamie jakieś zasady, których Pan przestrzega. Złości jako takiej się nie pozbędziemy o to nasza naturalna emocja, jedna z pierwotnych. Jak ją przeżyć w konstruktywny sposób? Zrozumieć co mi mówi ta emocja: 1. zastanowić się jakie jest źródło złości - co powoduje, że odczuwam złość 2. zastanowić się czy to dla mnie ważne - czy warto "nakręcać się" w tej złości. np. od irytacji, przez podenerwowanie, złość aż do furii 3. jeśli nie nie ważne - zaakceptować, że ktoś może robić rzeczy inaczej niż byśmy chcieli. Aby obniżyć poziom złości można skorzystać z relaksacji. 4. jeśli ważne - porozmawiać z ta osobą i powiedzieć jej jak to działanie wpływa na Pana. Nie oceniać tej osoby tylko mówić o swoich uczuciach i powiedzieć jak inaczej można to zrobić. To bardzo ogólna informacja bo Pan nie podaje szczegółów. W pracy z terapeutą może Pan przeanalizować sytuacje i nauczyć się radzić sobie ze złością a potem świadomie stosować i ćwiczyć w realnych sytuacjach. Pozdrawiam, Katarzyna
  14. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    blokady, napięcia, poczucia winy.

    Dzień Dobry, to może podsumuję, żeby Pan nie poczuł się zagubiony. Pytałam Pana o myśli jakie Panu towarzyszą w czasie zajmowania się pasją. Te myśli, jeśli są negatywne możemy nazwać "krytykiem wewnętrznym". Występują w każdej sytuacji, w której nie jesteśmy całkowicie przekonani, że chcemy coś zrobić. Te myśli mogą wywołać emocje, o których Pan pisze: "zniecierpliwienie, ogromne napięcie, kompletny brak skupienia, bezsens, poczucie winy, że nie robię tego co powinienem" oraz zaniechanie działania "Czasem odmawiam klientom I chcę się zabrać za te właśnie rzeczy które chcę robić. W dniach wolnych więc zaczynam się krzątać, mija dzień za dniem, najpierw przychodzi mała depresja, później coraz większa I wciąż nie mogę się zabrać za to co chcę robić." Negatywne myśli uruchamiają się, bo nie jest Pan w 100% przekonany, że zajęcie się pasją to dobry pomysł. Może pobrzmiewają jeszcze krytyczne słowa rodziny, a może to brak satysfakcji z obecnej pracy przekłada się na myślenie o pasji. Wyjściem z tej sytuacji byłoby obiektywne przyjrzenie się faktom związanym z pasją i możliwościami jej rozwoju. I poniekąd to Pan zrobił bo w ostatnim wpisie, napisał Pan, że wie, że z pasji można się utrzymać, że jest Pan świadomy, ze wymaga to sporo pracy i wie Pan, że może Pan pogodzić pracę i pasję - czyli będzie miał Pan źródło utrzymania do momentu gdy przychody z pasji nie staną się znaczące. Czy to przekonuje Pana do zrobienia pierwszego kroku i zaplanowania działań? Jeśli nie to warto porozmawiać jakie inne przeszkody widzi Pan na swojej drodze. Pozdrawiam, Katarzyna
  15. psycholog Katarzyna Tuszyńska

    Rozwód.....

    Dzień Dobry, przede wszystkim w Pani relacji wysuwa się na pierwszy plan prawdopodobne uzależnienie Pani męża od alkoholu, które jest przyczyną Pani trudnej sytuacji. Wskazuje na to następujące zachowanie Pani męża: - picie w samotności i ciągami (w piwnicy od piątku do niedzieli) - awantury w domu - zastraszanie Pani (agresja słowna, przemoc psychiczna) - obwinianie Pani za swoje niepowodzenia - porzucenie obowiązków Mąż powinien się udać do Poradni Leczenia uzależnień na dokładną diagnozę a potem leczenie. Jeśli nie zechce to Pani (lub ktoś z Pani rodziny) może się udać do MOPS i zgłosić męża co będzie skutkowało przymusem leczenia nałożonym przez sąd. Podaję link do jednej ze stron z dobrze opisaną procedurą: https://sprawyspoleczne.krakow.pl/profilaktyka_uzaleznien/7160,artykul,jak_wyglada_procedura.html U Pani natomiast dostrzegam symptomy współuzależnienia czyli: branie winy na siebie, że nie broniła Pani męża przed swoim ojcem, obwinianie ojca za jego zachowanie względem Pani męża oraz żal, że dzieci stracą ojca. Tu pytanie - czy dzieci teraz mają ojca skoro pisze Pani, że męża nie ma w domu i nie wywiązuje się z obowiązków względem rodziny? Jeśli Pani myśli o rozwodzie i mówi o tym mężowi to musi być Pani w tym konsekwentna. Typowy mechanizm jaki funkcjonuje pomiędzy osobami uzależnionymi i współuzależnionymi wygląda następująco: osoba współuzależniona mówi osobie uzależnionej o rozwodzie, uzależniona ją zastrasza więc współuzależniona wycofuje się z tego pomysłu co tylko wzmacnia osobę uzależnioną. Rozumiem, ze jest to trudna decyzja aby wystąpić przeciwko mężowi. Dobrze gdyby Pani znalazła wsparcie w swojej rodzinie a także porozmawiała z terapeutą uzależnień (nawet przez Skype). W rozmowie postaram się postawić diagnozę oraz przekazać Pani wiedzę jak przeprowadzić rozmowę z mężem aby sam zdecydował o terapii. Pozdrawiam, Katarzyna

O nas

Psychologiczna i obyczajowa platforma Ocal Siebie oferuje treści psychologiczne, forum dyskusyjne monitorowane przez terapeutów oraz pomoc psychologów online. Gabinet zajmuje się sprawami takimi jak: diagnoza psychologiczna, leczenie depresji, zaburzeń lękowych, zaburzeń odżywiania, terapia tzw. syndromu DDA, psychoterapia stresu pourazowego, terapia par, małżeństw i indywidualnych osób dorosłych.

Gabinet Ocal Siebie to centrum psychoterapii bez granic - platforma, na której bez względu na miejsce pobytu można uzyskać polskojęzyczną pomoc psychologiczną przez Internet!

Psychoterapia przez Internet

Na naszej platformie pracują polecani, skuteczni psychologowie i psychoterapeuci online, przez Skype. Oferują pomoc psychologiczną i terapię poznawczo-behawioralną. Psycholog online to rozwiązanie wygodne i skuteczne. W zespole Ocal Siebie pracują wykwalifikowani specjaliści, doświadczeni psycholodzy.

Psycholog online, psychoterapeuta przez Skype

Porady psychologiczne przez Internet

×

Ważne informacje

Używając strony akceptuje się Warunki korzystania z serwisu, zwłaszcza wykorzystanie plików cookies.